شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1403، سال جهش تولید با مشارکت مردم
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
اخبار
1401/11/02
توسعه طرح جهاد آبرسانی در سیستان و بلوچستان
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور در سفر به سیستان و بلوچستان از سهم چشمگیر این استان در اجرای طرح جهاد آبرسانی خبر داد و گفت: با پیگیری و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، روستاهای جدید به این طرح الحاق می‌شود
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، "مجید آقازاده" در پایان بازدید از طرح‌های آبرسانی جنوب سیستان و بلوچستان، در جلسه‌ شورای اداری شهرستان قصرقند، که با حضور رئیس کمیسیون آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح کشوری جهاد آبرسانی در این استان بیان کرد: از 7135 روستای کشور، آبرسانی و رفع تنش آبی 1751 روستا برای سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه 25 درصد حجم عملیات اجرایی طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو با برآورد اولیه 4850 میلیارد تومان مربوط به سیستان و بلوچستان است، افزود: با پیگیری و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه کشور برنامه توسعه طرح جهاد آبرسانی با افزایش تعداد روستاها و الحاق به طرح در برنامه قرار دارد تا شاهد رفع حداکثری مشکلات آب شرب روستایی در استان پهناور سیستان و بلوچستان باشیم.
معاون مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور در پایان با تأکید بر اینکه در این برنامه، سهم استان باز هم قابل توجه خواهد بود، افزود: در پی این اقدام بیش از 90 درصد روستاهای بالای بیست خانوار فاقد آب شرب لحاظ می‌شود.
گفتنی است در قالب طرح جهاد آبرسانی، تأمین آب و رفع تنش آبی بیش از 2800 روستا از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی، ملی و خیرین آبرسان وزارت نیرو، در دست اجرا قرار دارد.
بر اساس این گزارش، مجید آقازاده حبشی، در سفر دو روزه خود به سیستان و بلوچستان با حضور رئیس کمیسیون آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، استاندار، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، از روند پیشبرد طرح‌های آبرسانی جنوب استان از جمله پروژه اجرای خط انتقال آب چابهار، کارخانه آب شیرین کن کنارک، طرح جهاد آبرسانی به روستاهای چابهار و دشتیاری بازدید و در پایان در جلسه شورای اداری شهرستان قصرقند ضمن بررسی مصوبات سفر اردیبهشت کمیسیون، موارد جدیدی نیز به منظور برنامه‌ریزی و اجرا مصوب شد. 
تعداد بازدید:
353
نویسنده:
نازنین کاوه بیرجندی
منبع:
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal