شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1402، سال مهار تورم ، رشد تولید
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
اخبار
1401/04/04
رشد چشمگیر شاخص بهره‌مندی سواحل مکران از آب سالم با اقدام بی‌سابقه وزارت نیرو و اجرای طرح جهاد آبرسانی
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان؛ "معین‌الدین سعیدی" با اعلام این مطلب بیان کرد: طی دو سال اخیر با عنایت به نگاه مسئولان عالی نظام که توجه ویژه‌ای به سواحل مکران دارند، اتفاق‌های مبارکی توسط وزارت نیرو در این پهنه افتاده است.
وی افزود: تا پیش از این 6 شهرستان چابهار، کنارک، دشتیاری، زرآباد، نیکشهر و قصرقند در سواحل مکران با میانگین 19 درصدی، پایین‌ترین شاخص دسترسی به آب شرب را در کشور داشتند، به این ترتیب که 81 درصد مردم این مناطق به صورت سقایی آبرسانی می‌شدند.
سعیدی اضافه کرد: از نیمه ابتدایی سال 1400 تاکنون به همت شرکت آب و فاضلاب و گروه‌های جهادی، 304 روستای منطقه به شبکه آبرسانی کشور متصل شدند که این اقدام، پدیده مبارک و بی‌سابقه‌ای بود.
وی گفت: اما آنچه حال مردم را خوب‌تر خواهد کرد، طرح جهاد آبرسانی است که از سال گذشته توسط وزارت نیرو در راستای محرومیت‌زدایی در دستور کار قرار گرفت‌ و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به عنوان مجری طرح در حال انجام عملیات اجرایی آن هست.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح جهاد آبرسانی طی بازه زمانی 30 ماهه، شاخص دسترسی پهنه سواحل مکران به آب سالم به نزدیک 100 درصد خواهد رسید، گفت: در راستای اجرای این طرح بزرگ شاهد فعالیت جبهه‌های مختلف کار در روستاهای مختلف استان و نظارت ویژه و مستمر شرکت آب و فاضلاب هستیم‌.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد: با اجرای طرح جهاد‌ آبرسانی در روستای رمین 20 کیلومتر حفاری و لوله‌گذاری شده است، اقدامی که شاید تا پیش از این کسی تصور انجام آن را نمی‌کرد.
وی افزود: در هفته‌های آتی عملیات اجرایی پروژه خط انتقال آب از خط لاتیدان به دمبدف هم آغاز می‌شود که با اجرای آن منطقه کمبل‌ها و وشنام‌ها که شاید بیشترین معضل آبی منطقه را داشتند، به شبکه آبرسانی متصل می‌شوند.
سعیدی با اشاره به اینکه در بخش مرکزی چابهار که شاخص دسترسی به آب سالم بسیار پایین بود، این میانگین به بالای 85 درصد خواهد رسید، بیان کرد: در کنار تلاش‌های قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، آب و فاضلاب و گروه های جهادی باید از مطالبه‌گری صحیح و اصولی مردم هم تقدیر کرد.
وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به اجرای طرح جهاد آبرسانی و وجود چنین ظرفیت بی‌نظیری، پروژه روستای تیس که به دلیل مشکلاتی از سمت منطقه آزاد متوقف شده، به جهاد بزرگ آبرسانی اضافه شود.
نماینده مردم چابهار در مجلس ادامه داد: با توجه به نگاه نظام جمهوری اسلامی به پهنه سواحل مکران، دهستان شارک که بیشترین چالش‌ها را در منطقه داشت در قالب جهاد آبرسانی به پروژه مجتمع روستایی سد زیردان متصل می‌شود.
به گفته وی، کار آبرسانی پروژه 18 روستایی پایین دست سد خیرآباد شهرستان نیکشهر نیز تا یکسال آینده نهایی می‌شود، در قصرقند هم مشکلات مجتمع حاجی‌آباد و دِزبُن در هفته‌های آتی مرتفع و در کنارک مجتمع بندینی تعیین تکلیف خواهد شد.
تعداد بازدید:
684
نویسنده:
نازنین کاوه بیرجندی
منبع:
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal